Tuesday, October 27, 2009

sesaat mengenalimu



Hari berganti Hari
Waktu berganti Waktu
Detik berganti Detik
....walaupun......
Baru mengenali mu
Baru memahami mu
Baru menyayangi mu
....Dia.......
lebih mengenali mu
lebih memahami mu
lebih menyayangi mu
....namun....
Nama mu tetap sebati dikalbuku
Wajah mu masih segar di ingatan ku
Gambar mu menjadi ingatan yang abadi
Segala kata-kata dan nasihat mu menjadi pedoman untuk ku
Kebaikan dari mu menjadi contoh bagi diriku
...Kini...
kau telah tiada
telah meninggalkan duniamu
telah pergi untuk selama-lamanya
.....Namun....
aku juga faham
aku juga merelakan
aku juga pasrah
aku juga akur
...Bahawa....
ALLAH itu maha ESA
maha KUASA
maha BESAR
maha MENGETAHUI
maha segala-galanya
...innalillahiwainnailaihirojiun...
kau adalah sahabat aku yang paling baik dan memahami ketika hayat kau di dunia...
semoga ALLAH mencucuri rahmat keatas roh mu dan pemergianmu menjadi pedoman buat yang hidup
amin....

1 comment: