Thursday, December 31, 2009

DIRIMU LEBIH BERHARGA


"Sometimes we let effection go unspoken,

Sometimes we let our love go unexpressed,

Sometimes we can't find words to tell our fellings,

Especially toward those we love the best"



Dalam kehidupan seharian kita,pelbagai cerita kita mendengar tentang pemasalahan yang dinamakan cinta atau kita sendiri yang mengalaminya. Masalah frust atau putus cinta,dikecewakan,kesunyian,dipermainkan,tidak mesra dan pelbagai lagi yang sewaktu dengannya....

erm satu je yang harus kita semua ingat apabila berlaku masalah sebegini ingatlah "diri kita lebih berharga"tidak perlu untuk berduka lara menangisi apa yang terjadi. Sesungguhnya setiap sesuatu kejadian itu ada hikmah yang tersembunyi.Fikirkan peluang kita masih ada lagi untuk mengenali seseorang yang terbaik untuk diri kita.Dunia ini masih luas lagi untuk kita terokai dan masih ramai lagi yang penghuni yang mungkin suatu hari nanti akan bertakhta di hati.

Apabila kita menganggap diri kita sendiri lebih berharga ,nescaya kita akan memberikan peluang kepada diri untuk sentiasa berjaya dan berfikiran positif terhadap segala kemungkinan yang berlaku.Jangan beranggapan apabila cinta itu telah pergi diri akan merana kerana cinta tak pernah meninggalkan kita tapi sentiasa subur mekar dalam hati cuma kadangkala kita yang tak menghargainya dan tak menyedari kehadirannya.

No comments:

Post a Comment