Tuesday, March 22, 2011

ADIK-ADIKKU Tahniah...

Alhamdullilah, Malam tadi mataku terpaku di hadapan kaca TV melihat siaran langsung pertandingan akhir Rancangan Realiti TV ADIK-ADIKKU musim yang kedua yang diadakan di PICC, Dewan B,pada jam 9.00mlm.. Tahniah kepada JAKIM dengan kerjasama RTM mencetuskan fenomena sebuah rancangan realiti TV terbaru berkonsepkan hiburan yang mendidik jiwa. Tahniah kepada adik-adik yang berjaya.

Johan

Muhammad Amirul Munir Azlin,9

Naib Johan

Syafiqah Fasiha Ahmad Safri, 11

Ketiga Zaid Najmuddin Zul Akmal, 11

Penerima Saguhati pula ialah:

  • Muhammad ‘Ammar Mukhlis Abd Mohsin,12
  • Muhammad Abdussalam Mohd Nidzomuddin, 11
  • Siti Nur Alia Safri, 11
  • Iffah Ahmad Hilmi, 11

Daripada banyak penyertaan, program ini akhirnya mengetengahkan bakat seramai 16 adik-adik kecil di kaca tv dan akhirnya 7 peserta terakhir yang menunjukkan persembahan melalui pidato yang diselitkan dengan tarannum, nasyid, bacaan surah, dan sebagainya. Adik-adik kecil ini mendapat tunjuk ajar dan bimbingan daripada tenaga-tenaga pengajar yang terdiri daripada tokoh-tokoh agama yang terkenal seprti Ustaz Zamri Zainoldin , Ustazah Asni Abu Mansor. Ustaz Ahmad Badhrulsani ,Ustaz Amir Azizi Ridzuan juga raeinya ustaz Farihin Abdul Fatah.

Hadiah-hadiah yang disediakan juga sangat best,Alhamdullilah ramai penaja yang sudi menaja hadiah untuk musim yang kedua ini. Bagi saya semua yang masuk rancangan ni adalah pemenang sebab melihat pidato adik-adikku yang sungguh memukau, tak percaya rasanya ada adik-adik sekecil 12 tahun ke bawah mampu melontarkan pandangan dan kata2 yang sungguh hebat.

Insyaallah semoga adik-adik semua akan menjadi terus hebat untuk mermatabatkan agama,bangsa dan negara pada masa akan datang.


Lirik Lagu Tema Adik-Adikku, InsyaAllah Boleh

Adik-adik anak soleh,
Adik-adik serba boleh,
Adik-adik akhlak yang mulia,
Senyum ceria semua orang suka.

Berkasih sayang sesama insan,
Taat Allah dan Rasul,
Kasihkan ibu bapa.

Beramal soleh di mana saja,
Berjuang dan berkorban,
Untuk agama...
Adik-adikku, Insya Allah Boleh!!

No comments:

Post a Comment